fredag 18 november 2011

En bild säger mer än 1000 ord. ... eller gör den verkligen det?



Idag är det ett par bilder som jag vill dela med mig av. Om de talar låter jag vara osagt, men för mig väcker de i alla falla massa tankar och funderingar som jag senare kan verbalisera!

1. Behemoth  
Jag skrattar varje gång jag ser den, inte bara för att bandet Behemoth  som helhet ser allmänt töntiga ut, utan vad tänker personen längst till vänster på egentligen? De andra i bandet Behemoth har poserna och ansiktsuttrycken lagom sataniska och tuffa... Men killen till vänster, jisses! Kom han på att han glömt spisen på hemma? Håller han på att kissa på sig? En akut livskris? Vad tror du? 






2. Mondo och deras fantastiska posters
Mondo har hållit på några år och upphör aldrig att glädja mig och förvåna att det faktiskt går att göra nytolkningar av gamla filmers affischer. Bilderna är klickbara för att göra dem lite större.

Kolla in deras hemsida för fler mästerverk: http://www.mondotees.com/POSTERS_c_12.html 


Fantastisk tolkning av Frankenstein


Skönt minimalistisk Dirty Harry


Underbar!


Detaljrik The Thing affisch


Helt klart min favorit. Så sjukt snygg och fantastiskt. Läste du det tomtefar?

Nåväl... nu är det dags att studera lite. Ha det alldeles underbart i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar