söndag 10 april 2011

IT`S ALIVE!

Och med IT, menar jag självfallet mig själv, antichrister, er högst sporadiska bloggare. Jag har haft lite dåligt samvete för att jag inte skrivit något på länge, och tro mig, saker att skriva om finns det. Problemet stavas t i d. Skolan tar mer tid i anspråk än jag hade kunnat tänkt mig innan, och den lilla tid som jag har över vill jag göra så lite som möjlligt på. That´s the kind of guy I am. 


Luna Macabre har fått undergå ett par smärre förändringar då jag lämnat trumpallen. Combat spelar numera trummor, och Sonny the Saint sköter numera sånginsatserna på egen hand (hals?). En ny gitarrist finns i bandet, men jag vet inget mer om honom än att han tydligen inte är pinnsmal och det är enligt Sonny the Saint ett extra plus. På Yeah! festivalen i maj kommer Luna Macabre att spela och visa upp den nya sättningen :)


http://www.myspace.com/lunamacabre


Det är 25 år sedan Metallicas Master of puppets började snurra runt på skivspelare och skrämma upp föräldrar. En fantastisk platta som än idag levererar och en skiva som få Metallica har haft svårt att återskapa. Ett modernt mästerverk.





Snart påsk, så det är dags att damma av Life of Brian med Monty Python igen och njuta av en av de bästa ( och roligaste) skildringarna av Jesus liv. För negativa personer finns alltid Mel Gibsons föga upplyftande Passion of Christ att ta som ett mer naturalistiskt alternativ. Inga rymdskepp i sikte i den versionen inte.  Hmmmm... jag kanske gör en combo av de två, eller varför inte göra en cineastisk treenighet och se musikalen Jesus Christ Superstar också... dessa eviga beslut och möjligheter!





Så... en liten uppdatering i alla fall. Ta hand om er medborgare och passa på och njuta av det vackra vårvädret som äntligen kommit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar