onsdag 16 februari 2011

ABC igen...

Det var länge sedan jag gjorde ett ABC... det är banne mig dags igen!

A - som i Antichrister. Det är jag det ju!
B - som i Bevis & Butthead... FROGBASEBALL!
C - Christer... vem fan det nu är?
D - som i Deep Purple. Alltid lyssningsvärt!
E - som i Ebba. Min klon.
F - som i Fula, skitiga & elaka. Klassisk film!
G - som i  godis. Godis är gott!
H - som i hjärta. Dess dag var i måndags. Firade du ditt hjärtas kärlek?
I - som infödingar. Not to self: se mer kannibalfilm!
J - som i jumper. När sa DU ordet jumper sist?
K - som i Killer. John Woo´s klassiska film ska bli remake i USA. Varför?
L - som i Lesbian vampire killers. Kulig film.
M - som i Mat
N - som i naken. Naket är bra!
O - som i omtenta. Jävlaskithelvetessatansbajs!
P - som i penibel. Ännu ett ord som bör användas mer.
Q - som i Q - the winged serpent
R - som i Rush. 2112.
S-  som i socionom. Blir det en sån av en sån som jag?
T - som i trä. Bra uppfinning!
U - som i universum. Inte så dum uppfinning det heller.
V - som i vad? Vad? Just det!
W-  som i What? WHAT! Damn right!
X - som i Xena - warrior princess
Y - som i ypsilon
Z - som i zzzzzzzzzzz. Något jag gör för lite av.
Å - som i ångest. Se O
Ä - som i äntligen!
Ö - som i öppettider. Kan man får nog av det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar