fredag 23 juli 2010

Dagens blogg

Professor Persson?
Även om allting inte riktigt går efter planerna, så går det på ett ungefär som jag planerat. Ansökan till Socionomprogrammet gick ju alldeles som jag hoppats på och jag är antagen! 3.5 års studier väntar framöver, förutsatt att jag klarar av dem. Idag fick jag beskedet om att CSN beviljat min låneansökan också. Visserligen är det ingen större succé att leva på lån, men vad göra? Dessutom fick jag inte det tilläggslånet som jag krasst räknat med, tjänade 3000 kronor för lite förra året för att få det. Så 1600 mindre i månaden, kommer ge mig en månadsinkomst som är ganska liten och det känns lite vanskligt. Men det är bara att bita ihop. Jag inser ju att jag behöver en utbildning som kan ge ett jobb. Som filmvetare har det inte gått speciellt bra, som socionom har jag kanske lite större chans.


One.. two... three.. GO!
Luna Macabre demon har nu varit ute över en vecka och det känns bra som tusan. Visserligen har bara snälla vänner och bekanta sagt vad de tycker, vilka man inte kan lita på, eller hur? Har du missat att den finns så är det bara att ladda ner den från http://www.megaupload.com/?d=SE6SGPAF och det alldeles gratis. Vill du istället ha en cd-skiva, kontakta mig så fixar vi det. Låtarna finns även att lyssna på i deras helhet på http://www.myspace.com/lunamacabre


Liten lista för att avsluta dagens inlägg:


1. Jag vill ha en moped. Ska titta på en begagnad idag, vet inte om jag törs lägga ut de pengarna som den kostar, men visst tusan vore det skönt att puttra fram och tillbaka till universitetet på en liten fin moped!


2. Sommaren. Bästaste årstiden. 


3. The Ranconteurs. Jack Whites andra band har tagit mitt hjärta med storm. Han är en lurig jävul Mr. White och klarar av att göra mycket av standardackord. 


4. Global Metal. Lysande dokumentär om hårdrockens förmåga att sprida sig globalt, utan hänsyn till religion, politik och kön. Inte visste jag att indien och indonesien hade massa dödsmetallband! Eller att israel klämt ur sig flera bra band som bl. a Orphaned Land. Se och mys!


5. Look around you! Lysande parodi på undervisningsfilmer. 
">



That´s all for now good people! Ut och njut av sommaren och ta hand om er, vart ni nu är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar