torsdag 3 juni 2010

Vad är det som händer?

Varför i Kapten Haddocks skägg uppdateras inte Dawn of the Blog för funderar kanske någon på? Inflation? Sjukdom? Gräshoppor?  Undertecknad har joggat vilse? Inget av det stämmer. Anledningen stavas med tre bokstäver; sol. Nu när den där gula bollen på himlen värmer så skönt och himlen är blå, ja då har jag lite svårt att sitta här vid tangentbordet och skriva. Så det beror inte på torka egentligen, alltså kreativ torka, snarare prioriteringar. 


Gör en favorit i repris;


Lista 
1. Spaced - andra genomtittningen på Simon Peggs och Jessica Stevensons underbara serie. 
2. Flight of the Conchords - mucho trevligt
3. Har efter flera år faktiskt gjort "det". Vad? VAD? undrar ni? Blivit rik? Fått jobb? Haft sex? Könsbyte? Klippt av håret?Nope, jag ha, tillsammans med Stoffe börjat jogga. Tre gånger i veckan ska det blli. Enkelt och skönt, speciellt när solen värmer.
4. Varför heter det inte "blogga in" på Blogger istället för "logga in"?
5. Triptykon - Skivan Eparistera Daimones från gamla hjälten Tom G. Warrior är stenhård och lika kompromisslös som alltid. Skönt att se att han inte surnade ihop och drog sig undan efter han lämnat över sitt livsverk Celtic Frost till forna vännen Martin Ain.


Just det.. sen måste jag ju visa min sorg och saknad för Dennis Hopper. En lysande skådespelare och regissör som visade att han visst hade massor att komma med efter sitt spritmissbruk (och andra substanser) genom 60-70-talet. Filmer som: Easy Rider, Apokalypse Now, Flashback (ja för tusan, jag gillade den), Blue Velvet, Speed, Land of the Dead, Paris Trout, Waterworld och hans paradroll som Lefty Enright i Texas Chainsaw Massacre 2 är några filmer vi kommer att minnas honom för. Tack Dennis, du är saknad men långt från glömd! 


Känsliga tittare varnas!




Detta klipp från Easy Rider nnehåller världens bästa stunt enligt Peter Fonda. Hopper var hög som ett hus när han åkte hoj och plötsligt...




Och vi får inte glömma Hoppers och Walkens scen i True Romance.... skådespeleri på högsta nivå!
">


Dennis sista offentliga uppträdande... 
">



Ta hand om er gott folk! Ut i solen med er och njut!

3 kommentarer:

  1. Det är en stor man som gått i graven. Mycket bra hyllning. Särskilt True Romance klippet, ett av mina favorit klipp.

    Nu ska jag ut och njuta av solskenet, ta hand om dig!
    kram

    SvaraRadera
  2. Visste inte att Troptykon äntligen släppt något. Måste definitivt kollas upp!

    SvaraRadera
  3. Ida: I will! Marknadsafton i stan= lakrissnören!!!

    Janne: Fantastisk skiva! Låter mcket som Monoteist, men det ärbara ett plus i min bok!

    SvaraRadera