torsdag 27 maj 2010

Veckans ABC

A som i Arbetsförmedlingen.
Jag måste säga, bristen på jobb är inte AFs fel. Att sen  flertalet människor inte får jobb beror inte på lathet, vilket man ibland kan få känslan av från myndigheter. I korthet vill jag säga att de sista gångerna jag varit inne på AF har jag, trots underligt kösystem, fått både bra och respektfullt bemötande av de anställda. Mycket bra!

B som i bandet.
Luna Macabre blir bara bättre och bättre. 

C som i Christer.
Det är jag det!

D som i demo.
Den kommer! Snart.... kanske... hoppas vi... eller hur?

E som i Ebba
Världen bästa dotter. Alla kategorier, trots tillfälliga hjärnsläpp och oberäkerliga utbrott är hon den bästaste!

 F som i film.
Veckans rekommendationer:
Shutter Island - Scorsese och DiCaprio!
-->Wolfman

G  som i gemenskap.
Fullt hus hemma men lite stjärterum är lika med mycket hjärterum här hemma!

H  som i hatt.
Cowboyhatten är det bästa jag köpte på High Chaparall. Sen vill jag att hönsgården skaha minste en Höna i höckle!

I  som i insekt.
Det sämsta med sommaren. &/"%¤#=)Y småkryp!

J som i jeans.
Behöver en sponsor så jag kan få nya jeans, alla gamla faller i bitar! Pengar kan sättas in på konto i Skandiabanken. Maila för kontonummer ;)

K  som i kladdkaka.
Smarrigt värre

L som i loppis.
Blev ett uppläggningsfat i brun Old Höganäs på gårdagens loppisrunda! Hurra!

M  som i Maria.
Tack Ebbas mamma Maria för att du är du.

N som i nyponsoppa med glass i.
Det var länge sen jag åt.. kanske borde det inhandlas?

O som i obetalda räkningar.
Inte snart.. alltså.. snart har jag inga obetalda räkningar. Praise (insert divinity of your own choice here!)

P som i PS3.
Efter elden, hjulet, filmen, kaffet och erotisk samliv är PS3 en av de bästaste saker som uppfunnits. Snart med filmtjänst á la Voddler! Go Sony!

Q som i qvinna.
Tur att ni finns! Tack!

R som i rörpost.
Tycker rörpost är fantastiskt tufft. Vi borde installera det här i huset! 

S som i sommar.
Som jag,och resten av Sveriges befolkning har väntat och längat! Men nu är sommaren alldeles strax här, snart i en omgivning nära dig!

T som i trummor.
Mitt instrument som jag inte bemästrar på långa vägar än, men som är lika roligt varje gång jag sätter mig bakom och slår vanvettigt på alla skinn och cymbaler!

U som i underbart.
Underbart är kort säger de.. menar de mig då?

V som i vapen.
Har inte skaffat något tufft vapen att ha på medeltidsdagen än. Räknas en vass och rapp tunga som vapen tro?

X som i Xenogenisis.
James Camerons gamla kortfilm från 1978. Visade att han redan då ville göra något som ingen annan gör renst specialeffektmässigt.

Y som i YYZ.
 Snart kommer dokumentärfilmen Behind the lighted stage om Rushs karriär. YYZ är en av mina favvolåtar med dem.

Z som i zombies.
Oväntat eller hur.. och varför tog jag inte Stora bröst under bokstaven S? 

Å som i Å-staden Örebro. 
Jag trivs rackarns bra i Örebro. Så det så!

Ä som i äckligt.
Äckligt är mycket som jag tycker om, speciellt i filmer. Human Centerpide någon?

Ö som i önskar.
Jag önskar alla mina läsare en underbar dag!

1 kommentar:

  1. Hehe, rörpost vore nåt! Och burktelefoner, såna på snöre.

    SvaraRadera