torsdag 11 mars 2010

Eine kleine lägesrapport. Lite personligt, lite film, lite musik och pyttelite om stora bröst!

Då jag tycker att jag fyllt kvoten för filmbloggande den senaste veckan, passar jag härmed på att skriva ett ordinärt "inlägg-som-de-flesta-andra-skriver-dem" på sina bloggar. Se om det är något som jag klarar av, det verkar ju nämligen ganska så svårt. Personligen följer jag väldigt få bloggar. Jag tycker det är alldeles för få som har ett innehåll som passar mig. Jag är en svår person att tillfredsställa, eller så är det för att behålla det unika lilla som är "jag" (då menar jag att inte läsa andras och ta inspiration).













On a more personal note...
Trots att mitt CV och mitt personliga brev har uppdaterats och "piffats upp" märks det tydligt att arbetsmarknaden fortfarande inte riktigt har återhämtat sig efter förra årets varsel.
Trött på att känna mig som världens mest korkade och mest ointressanta arbetssökande ur arbetsgivarnas synvinkel, har jag bestämt mig för att studera till hösten. Nu ska jag vara lite försiktig med vad jag skriver för inriktning har på grund av:
a) Jag skriver att jag ska gå på ********* och helt plötsligt vill ALLA gå på den kursen och resultatet blir att jag inte kommer in. Inte bra.
b)Blivande arbetsgivare läser och tänker "men, det är ju inte vad mitt företag behöver i framtiden",och skiter i att anställa mig.
c) Jag skanderar högt och ljudligt vad jag ska läsa och kommer sedan INTE in! Huga!Det vill vi inte vara med om.

In the name of metal.... bow down to Satan! Nja, eller typ... om kommande spelning!
















Om lite mer än en månad är det Metalgeddon i Laxå. Repade med 3/4 av bandet i går och en tydlig ringrostighet i metallarmarna kunde kännas. Vi bestämde att försöka styra upp det och repa lite mer sista tiden nu! Satte på "månloggan" på baskagggen. Köpte en 50x50 fotobild från Fujifoto och det blev riktigt snajsigt. Nu vill jag ju ha MINA trummor med till Laxå. Får se hur det går att lösa rent logistikmässigt. Ser fram mot spelningen med ett leende hjärta!... oj, det lät ju inte tufft alls... ehh.. nej, jag menar.. Hail Satan! (vill även träda fram och erkänna att de senaste två veckorna har de första fyra Manowar-plattorna gått varma här hemma. Saknar den gamla sämsskinnstiden och retuscherade handskar då de fortfarande kunde skriva riktigt bra låtar och mindre "pinsamma" texter, som t.ex Hatred, Gyuana, Mountains, Sign of the Hammer, Defender, The Oath, Secret of Steel ,Bridge of Death).













Liten filmlista:
1. Eleganten från Vidderna - dokumentär om Eddie Meduza. Förtjusande trevlig, en film som Börje Lundin skulle tyckt om!








2. Ninja Assassin - Fruktansvärt blodigt, svängig och CGI:ig ninjafilm med ingen mindre än Sho Koshogi tillbaka som ninjamästare! Nämde jag att den är blodig?

 

3. Staten Island - lite ojämn kanske, men Vincent D´Onofrios tolkning av gangstern Parmie Tarzo är en fröjd att skåda!

4. Warlords of Atlantis  - klassisk brittisk special effekt film från 70-talet med Doug McClure i huvudrollen. Fin-fina modeller, STORA bläckfiskar, töntiga kläder på halvfeta män, fint urringat på kvinnor med stora bröst och mindre övertygande bakgrunder. Eller som jag brukar säga, en perfekt matinéfilm!


















Liten musiklista:
1. Ja, Manowar då - Gloves of metal! Och det här är INNAN de blev riktigt töntiga!

 

2. Freddie Wadling - Ja, det ÄR ett j***a tjat om Wadling här. Men han är så pass bra att jag står för det!
3. Thomas Rusiak - Sveriges mest begåvade rappare som inte rappar? Spinning är en grymt bra låt. Skivan In the sun är en försummad och bortglömd modern klassiker inom svensk populärmusik. Eller hur Strage och Lokko?












4. Savatage - Jon Olivas röst och hans broder Chris skapade några riktigt klassiska plattor på 80-talet... från den första garagemetalliga Sirens till rockoperalikande Streets hände det rejält mycket med bandet. Utan att för den skull tappa kärnan i det som är Savatage!
Så.... nu har du fått lite inblick i dagens Antichrister, några filmtips och några musiktips! Tänk om du inte hade gått upp idag, då hade du gått miste om detta! ;)

Sköt om er go´ vänner!

3 kommentarer:

  1. Alltså, om "Eleganten från vidderna" är en lika bra film som låt MÅSTE jag se den snarast! Jag har visserligen bara hört en en gång, när jag och farsan skulle ut och plocka svamp tror jag, men haha jag älskade den! Återigen schizofrent beteende från en hårdrockare men fuck it.

    SvaraRadera
  2. Alltså.. är inte vi metalfans en smula schizofrena överlag?

    Jodå, en trevlig dokumentär som kommer personen Errol lite närmare, komplett med utdrag ut hans egna VHS-filmer.

    SvaraRadera