torsdag 18 februari 2010

Och i dag...

Ja må jag leva?
Då var det ofrånkomligen, obönhörligen och oundvikligt dags igen att fylla år. Jag kan minnas när jag var mindre (nej, det ska inte bli en sådan där "det var bättre förr"-text) att det kändes som eoner av tid mellan varje födelsedag. Ungefär som det kändes att det var lång tid mellan jul och nyår. Nu går ett år förbi så snabbt att jag nästan tappar räkningen. Sen om jag tycker att det egentligen är så farligt.... nej, det gör jag nog inte. Jag ser fram mot en trevlig dag idag! Att fylla 29 år gör man ju inte varje dag! Insåg idag att det är rätt trevligt med alla gratulationer på sajten som rimmar med "pläjshook" från människor som man både ser dagligen till dem som man inte träffar ofta alls."I have pläjshook, therefore I am "?

Om man nu har en sjuk önskan att sjunga födelsesång för någon man hatar, avskyr och föraktar byts texten ut mot ja må han avlida

(nej, vänta lite här nu! Det är Christers moraliska samvete som skriver. Inte tusan blir han 29 år idag! Han fyller bara 25, han vill bara ha ålderspondus).

((STOPP!STOPP!STOPP! Förra inlägget var inte författat av mig, hans moraliska samvete, utan av hans mer använda Omoraliska samvete! Karln blir ju 39 år! Hatar dessa blivande 40-krisande män! Väx upp för helvete!))

Bloggen fyller 2010!
Från och med det att jag skaffade räkneverk (till skillnad från den räknevärk jag haft under alla matematiklektioner) på bloggen såg jag idag att mellan den 21 oktober till 17 februari haft 2010 unika besökare. Hurra! Självklart har det varit ord och bilder som innehållit följande som lockat besökare hit:

Stora bröst: Min bloggs mest använda ord, och en ordkombination som jag personligen vurmar för jättemycket. Är jag sexistisk för det? Nej, lika lite som alla tjejer får tycka att Brad Pitt är snygg i Thelma & Louise och hur sexig Johnny Depp är, får jag tycka om stora bröst. Så det så.


 Uschi är inte usch
Skräckfilm har dragit till sig en hel del läsare till Dawn of the blog också. Tack och lov. Egentligen var det nog meningen att bloggen skulle vara ett utlopp och en mental kanal för mig att skriva av mig allting jag tycker om skräckfilm. Nu har det blivit en hel del annat som det har raljerats om förutom det. Vet att en del läsare (läs: Fredrik) saknar filminläggen. Hav förtröstan de kommer!

 
your mother...

Allvarligare texter som om att sälja saker på loppis, Arbetsförnedring.. arbetsförMEDLINGENS underliga åtgärder och regeringens ännnu mer underliga ideér om att stävja arbetslösheten har skapat de största "dagstopparna". Så om jag vill ha mycket läsare, ja då vet jag vad jag skulle skriva mer om. Men likt film och musik, vill jag att min blogg ska vara en källa till underhållning. Fötterna är djupt förankrade i ekonomisk dy och sörja på riktigt, varför spendera en massa tid att skriva om det också? Folket behöver bröd och skådespel!


Jan Stenmark...lika originell som vanligt. Så originell att bilden tom vägrar centreras!

Och så Dawn of the Blogs mest populära ord. Gå till Google och sök på ansiktsfrisyrer, kolla vilken internet sajt som du kan känna till som ligger högt upp på den söklistan. Hur det har blivit så, inte en blekaste aning, men kul är det likväl!



VOV!


Kulturarbetares löner
Läste i gårdagens tidning att de löner som svenska staten en gång i tiden införde för kulturarbetare ska läggas ner. De som redan har ska få ha dem kvar, men i framtiden kommer de pengarna att omvandlas till stipendier. Fy fan vad dumt! Jag håller med det som stod i Aftonbladet om att Sveriges kulturliv skulle varit så mycket fattigare om vi inte hade konstärer som inte behöva bry sig om pengar, utan bara leva ut sitt skapande som t.ex; Kjartan, Carl Johan De Geer, Clownen Manne och Freddie Wadling!

Nu ska jag göra något annat än att sitta vid datorn! Även om ni kära läsare inte fyller år idag, hoppas jag att ni får en alldeles underbar dag!

 / Antichrister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar