lördag 9 januari 2010

Rekord i besökare trots avsaknaden av stora bröst!

Igår gjorde jag ju ett steg åt sidan och skrev personligt. Nu inte på det där "åh-jag-måste-bara-skriva-om-allt-som-sker-i-mitt-liv"-bloggarna, eller som de där fruktansvärt meningslösa statusrapporteringarna på sajten som rimmar på Mazebook som t.ex "jag diskar", eller "jag äter lunch" eller "jag har avancerat analsex med min granne på taket till min villa i Enskede". Det var ju faktiskt ett ganska generellt personligt problem som jag skrev om, ett problem som jag delar med många andra; arbetslöshet och uppgivenhet.

Lite info om Dawn of the Blog
Tidigare har mina toppar på bloggen varit inlägg som på ett eller annat sätt har handlat om våldsamma filmer eller som har haft orden "stora bröst" med. Ni frekventa läsare vet att jag till varje pris försöker få med just orden "stora bröst"i de flesta inläggen jag skriver. Ifall någon nu söker på dessa ord på google så kan det ju faktiskt slumpa sig så att en eller annan läsare hittar till bloggen. Nu har jag redan lyckats haft med "stora bröst" (elfte plats på google) tre gånger... ehhh... fyra gånger i texten! Det andra ordet som jag ligger högst upp på google är ansiktsfrisyrer... varför? Det är en gåta värdig Erik von Däniken! Det är väl å andra sidan ett sundhetstecken att distaktioner som "stora bröst" (5 gånger), ansiktsfrisyrer och våldsam film inte har lika många träffar som ett reellt problem som arbetslöshet. Även om jag tycker att ALLA saker jag skriver om borde ha samma värde ;)

Antichrister och Aftonbladet har en blogg ihop!
Jag lägger upp nyare inlägg på Aftonbladet bloggsida nu från och med förra inlägget, och märker att det finns en hel hoper smarta, intelligenta och intressanta bloggare som skriver och illustrerar dagens samhälle. De flesta på bra mycket mer insiktsfullt och beläst än mina "dra-upp-ur-bakfickan"-inlägg.

Mycket intressant att en tidning som Aftonbladet som tillsammans med Expressen fyller läsarna med mer nonsensnyheter är riktiga nyheter nu för tiden. Samarbetet med reklamkanalerna som ger "scoop" om vem som ligger med vem i kvällens avsnitt, om mobbing i Robinson, om nakenchocker i Let´s Dance och Carolina Gynnings stora bröst (6 ggr, dessutom vill jag tillägga att jag vare sig fördömer eller förlöjligar stora bröst. Tvärtom! Se http://mondomoviemadness.blogspot.com/2009/10/thanks-for-mammaries-mr.html#links för bevis). Kanske kommer denna underström av intellektuella bloggar att starta upp nya diskussioner som kommer att få blogghatare som Jan Guillou att spillmorgonkaffet på underarmarna. Alltså INTE mitt inlägg om RussMeyers filmer! Utan de andra bloggarna på Aftonbaldet. Rätt ska vara rätt och det här med syftningsfel och sånt är inte lätt att undgå ibland. Dawn of the Blogg är för det mesta en inte-lektuell blogg.

Uppgivenheten som infinner sig för mig när jag är arbetslös är nog att upptäcka hur mycket nonsens som får plats i media, och hur lite om den bistra verkligheten som får plats. Nu ska jag dock inte vara helt orättvis. Aftonbladet och Expressen har haft artikelserier om arbetslöshet och om sjukförsäkringar. Vilka dessutom har varit allvarliga, seriösa och som har ifrågasatt vår regerings avsikter med det hela. Ska sanningen fram skriver de tidningarna mer substansiella och viktiga nyheter än vad jag gör. Jag skulle ju aldrig vara så förmäten att jag skulle ens försöka skriva att mina texter är viktiga på det viset. Däremot är mina texter skriva utifrån min verklighet.

Jag är en opportunistisk bloggare!
Sen kommer jag med största sannolikhet att göra flera av de nya läsarna gruvligt besvikna i fortsättningen om de förväntar sig att se mer inlägg i samma stil som inlägget igår, eller ens i dagens. Min blogg utgår egentligen från film (gärna skräckfilm, actionfilm, sci-fi, exploitation, dokumentärfilmer och filmer av vilken genre som helt som innehåller stora bröst (7 ggr)), böcker och musik. Visserligen "rasar" jag ibland över orättvisor och dumheter, men oftast sitter jag under min korkek och luktar på blommorna. Skomakare bliv vid din läst! Alltså, jag är inte en opportunistisk bloggare alls. Jag skriver om det som jag känner att jag behöver skriva om i stunden. Det innebär att det ibland blir flera inlägg under en dag, eller att det tar en vecka mellan inläggen. Jag skriver, även om det ser otrevligt ut när jag skriver ut det, INTE för någon annan. Jag skriver för min skull och skriver det jag vill skriva. Nu råkar det vara så att det ofta är om zombies, Jean-Claude Van Damme och stora bröst (fan, när kommer det en film med alla DE komponeterna? Just det... 8 ggr) jag skriver om. Men vet du? Även om du kanske egentligen vill läsa om mer viktiga saker, kanske du behöver läsa lite om annat också? Jag lovar jag ska inte skvallra!

Ta hand om er medborgare!

p.s en liten rockvideo med Luna Macabre senaste repetition lägger jag med här!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar