tisdag 12 januari 2010

John Cameron? Sunday School Musical? Asylum?

Föga förvånande skriver Expressen idag om att filmen Avatar håller på och slår kassarekord. Som sagt föga förvånande. Det som dock förvånar desto mer är att regissören heter John Cameron. Vem tusan är det? JAMES Cameron känner jag till, du vet han som gjorde Xenogenesis, Piraya 2, Terminator, Abyss, T2, någon film om en båt.. Titanic och True Lies. Men vad vet jag? Kanske är det filmnbolaget Asylum som är i farten igen?




Asylum är ett fenomen. Inte bara verkar de lyckas med det som Roger Corman och Lloyd Kaufman gjort ett bra tag nu, skapa lågbudgetfilm efter lågbudgetfilm som inte går med förlust (föga förvånande då budgetarna inte verkar direkt högt tilltagna). Det intressantaste med dem är att de har en fantastisk fiffig idé. De stjäl nästan titlar och manusideér. Inte till 100%  bara 90%. Tänka alla förvirrade mor/farföräldrar som ska fixa filmer till barnbarnen och ska hitta filmerna i dagens stora multimediaaffärer. Vad hette filmen nu igen? Transformers.. nej! Transmorphers var det nog! Följande affischer är helt till 100% Asylums productioner. Jag har inte hittat på detta även om jag känner mig lite avundsjuk att jag inte kom på idén!




 
 
 
 
 
 
 


Sen har vi ju ...



Riktig internetklassiker. En av 2009 års mest sedda trailers. Låt oss hjälpa dem lite till!


That´s all folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar