onsdag 9 december 2009

Två Luna Macarbre bilder till och jobbcoachning och julkort och premiär för Avatar 18 december och stort bröst i rymden och hur många och kan man ha i en mening och fortfarande ha den förstålig och sammanhållen?

Då har jag också blivit "erbjuden" av arbetsförmedlingen att få träffa en jobbcoach i ett led att försöka få tag i ett arbete. Jag kan minsann tycka att det är bra, så det är inte någon klagovisa här. Jag ser fram emot (fram till inte "emot" som företeelse) att få träffa en coach och se huruvida det kan vidga mina vyer och hjälpa mig. Det jag reagerar lite på är hur "erbjudandet" läggs fram via AF.

Vi arbetssökande fick erbjudandet på en träff för ett par veckor sedan om möjligheten om att träffa en coach. AF har fått en massa pengar för att stävja arbetslösheten och för att få igång aktiviteter, som t.ex jobbpraktiker, nystartsjobb, utbildningar osv. Så att AF lägger sjukt mycket pengar på att hyra in olika coacher ligger ju i tiden så att säga. Men här är kruxet. "Erbjudandet" var under förutsättning att man inom tio dagar valde vart man ville få coachning från, och sedan meddela AF om valet. Om man som arbetssökande INTE nu vill nappa på "erbjudandet" ska man MOTIVERA var man inte vill ha en coach. Ursäkta? Om jag nu inte vill nappa på Elgigantens, Sibas, Willys, Birka kryssning, Coops erbjudanden som kommer i brevlådan hemma, behöver väl jag inte ringa dem och förklara varför jag inte vill ta del av deras erbjudanden? Ett erbjudande är inte något som man är tvungen att ta till sig? Då är det faktiskt inte ett erbjudande, utan ett obligatorium, som man genom en förklaring kan bli undantagen. Eller är det jag som tänker helt galet i detta fall?

Julen i antågande och igår julpysslades det lite granna tillsammans med våra trevliga grannar. Eller det jul-korts-pysslades. Det är faktiskt rätt trevligt och småmysigt att sitta tillsammans och skapa små kort, även om min lilla aversion mot julmyspyset tog sig uttryck i bizarra kort. That´s the kind of guy I am I suppose...



Sen har två affischer till Luna Macabre låtar också producerats. En enkel rackare och en som är photoshoppad in absurdum.


Ett försök till sent 1980-tals affich.




Moget...eller hur? 

Minns även att det bara är 10 dagar kvar tills Avatar har premiär på bio! Årtiondets biohändelse?



Nedan följer ett par bilder tagna av NASA på Mars yta. Helt fantastiskt att beskåda. Inte ens Hollywood skulle kunna skapa dessa...



 Grymt vacker vy på Mars röda sanddyner, och hur vindar har rört upp mörkare sand.




Tre bakterier på rymmen?


Ett inverterat stort bröst funnet på Mars yta!!!(ja, se där! Nu fick jag med stora bröst igen.. high five!)


Klassisk Mars vy.

Ha det bäst go vänner!

p.s. "Två Luna Macarbre bilder till och jobbcoachning och julkort och premiär för Avatar 18 december och stort bröst i rymden och hur många och kan man ha i en mening och fortfarande ha den förstålig och sammanhållen?" Svaret är väl åtta stycken "och" ?

1 kommentar:

  1. Vad gäller AF där...vad säger man!? Skratta lr gråta!? Haha...blir det.

    Bilderna...så fina. Fint jobbat, I´m impressed. =)

    SvaraRadera