onsdag 2 december 2009

It´s ALIVE!


Eller rättare sagt JAG lever. Det har verkligen blivit si och så med bloggandet det senaste tiden. En massa klipp o klistra grejjer från nätet, meningslösa inlägg och inte mycket har blivit sagt. Nu är det så att jag ber definitivt inte om ursäkt för inläggens innehåll, för jag står självklart för det jag lägger upp och tycker att de saker som jag plockar från nätet är kul. Annars vore det ju riktigt meningslöst att blogga alls. Saken är snarare den att jorden har snurrat på alldeles för snabbt under antichristers fossingar, och det har hänt rätt mycket i tillvaron vilket gjort att det inte blivit så mycket tid för kreativt skrivande. Och ni som väntar på ett inlägg om film… det kommer. Jag tar gärna emot förslag på genrer, tips om artiklar eller ogenerat smicker!
Nej, jag har inte börjar röka igen heller. För det var väl det ni undrade mest över antar jag. Har varit lite småsugen då och då… men mest på känslan av hur det var att röka på fyllan… svårt att förklara.. ni som röker/har rökt vet vad jag menar. Det är som ciggen efter maten, efter man presterat något, till kaffet på eftermiddagen… Å andra sidan kanske jag kommer att, även om jag kanske inte lever ett längre liv, kanske det blir ett liv som inte är lite märkt av sjukdomar mot slutet? Dumt att chansa, eller hur? Tänk… jag har rökt i alldeles för många år.. men ungefär 2700 timmar har väl man rökt om en cigg tar i snitt 3 minuter… helt sjukt. Jag hade kunnat gjort något mycket bättre av den tiden, lärt mig spela gitarr, gjort dinosaurier i papier-machie, yoga, egen yoghurt, lärt mig ett främmande språk, blivit ett par centimeter längre…

Kolla.. man kan köpa ett kit!

Å den andra sidan… jag har faktiskt lärt känna en massa människor tack vare rökningen (ja, TACK vare). Ett typexempel är de tre fantastiska åren jag hade på Kävesta folkhögskola på 90-talet där vi som rökte hade en schysst gemenskap som rökte, skrattade, pratade allvar, filosoferade och lärde känna varandra genom sol, regn och snöstorm! Att röka kan vara en isbrytare människor emellan (speciellt sen ickerökningsfraktionerna vunnit mark) och på många arbetsplatser är rökare de som dels umgås avslappnat och ser till att få dessa micropauser i jobbet som gör att man presterar bättre i det stora hela.

Härligt med en micropaus!

För sedan jag slutade röka så har jag definitivt fått mindre luft i mig från naturen. Tar inte alls samma tid att gå ”ifrån” och gå ut på balkongen t.ex. Positivt är att jag inte ser ut som jag tillhör socialklass 3 längre på grund av mitt skabbiga utseende OCH att jag röker. Nu ser jag bara beklaglig ut.


På det stora hela, sorgen efter att inte röka har lagt sig, om inte helt så är den definitivt på väg att slumra in. Saken är nu mest att inte se mig själv som rökare då det är en identitet jag haft i 20 + år. Men nu är jag orökare och luktar lite godare (och allt o alla luktar för mig lite läbbigare)
Kvällens mattips! 
Kycklingfilé inlinad i bacon, med pommes frites och currysås (av majonäs och creme fraiche)! Smaskens!
Kvällens annons!

IKEA våningsäng säljes!
Säljer en begagnad våningssäng. Inte den vackraste, men kanske den billigaste du kan hitta i dagsläget! 300 kronor med en madrass!
Snabb köpare (innan fredag 4/12) får köpa för 250 kronor!
Kvällens filmtips!
Eller serietips... Curb your entusiasm!
Och jag säger bara...!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar