fredag 13 november 2009

Lägesrapport!

Nu när hösten tagit strypgrepp på träden så att de tappar löven i rena förskräckelsen, så är det underligt att tiden faktiskt går rätt fort. Det brukar vara motsatsen. Visst är det fortfarande bedövande tråkigt och kunde jag, skulle jag klättra på väggarna likt spindelmannen i ren uttråkning. Men som sagt… tiden går rätt så fort. Det var fem dagar sedan jag senast gjorde ett inlägg här på bloggen och med risk för att förlora läsare på grund av att inte gör inlägg varje dag bör jag åtminstone göra en lägesrapport.

Rapport från rökträsket!


Det är idag 14 dagar sedan jag påbörjade ett rökfritt liv, och trots lite kaos i tillvaron, har inget bakslag infunnit sig. Sjukt nog lite obehagligt att känna dofter igen och en del mat smakar faktiskt inte lika gott längre. Jag antar att mina doft- och smaksinnen behöver lite tid att återhämta och kalibrera in sig igen. Det har hur som helst gått ganska så bra. Sockerintaget har ökats på markant, men det är något som jag räknade med innan.

Rapport från repträsket



Dessutom håller jag ju på att kalibrera in mig som trummis i Luna Macabre. Nu har jag varit med på fyra repetitioner och det blir roligare för varje gång och trots att min teflonhjärna har svårt att komma ihåg hur låtarna går, så verkar det som att jag får vara med och spela ett tag till.


Dessutom håller jag ju på att kalibrera in mig som trummis i Luna Macabre. Nu har jag varit med på fyra repetitioner och det blir roligare för varje gång och trots att min teflonhjärna har svårt att komma ihåg hur låtarna går, så verkar det som att jag får vara med och spela ett tag till.
Trummorna som införskaffats är inte bara extremt snygga, utan låter väldans bra också. Har dock inte hittat knappen som gör att det går att spela snabbare. Någon läsare som vet var den sitter?



Rapport från tangentbordet

Min artikel om zombiefilm på Swegore hittar fortfarande nya läsare och några nya kommentarer droppar in då och då. Har du inte läst den gör det omedelbums! http://swegore.wordpress.com/2009/01/26/en-genomgang-av-den-moderna-zombiegenren-2/




För dig läsare som undrar vart alla filmtexter tagit vägen, hav förtröstan! Det kommer en lättsam text om monster på film, jag ska bara skriva klart den.

Apropå ingenting så har jag fortfarande de två översta träffarna på Google vad gäller ”ansiktsfrisyrer”. På 14:e plats om man söker på ”Stora bröst” ;) Detta jag kommer att visualisera med Salma Hayek… en bild med fint decolltage och en bild med skägg!


Salma utan skägg!


Salma MED skägg!

4 kommentarer:

  1. Den där kvinnan har så stora tuttar att jag blir generad! Jag menar, jag dör lite när jag ser From Dusk Til Dawn... jag gillar henne med skägg måste jag säga, känns som en blandning av nåt från Santa Sangre och Cousin It

    SvaraRadera
  2. Haha,Cousin It... klassiker... Men hon är bra fin Salma... Desperado måste vara alla hetrosexuella pars bästa actionfilm att se tillsammans :)

    SvaraRadera
  3. Tjenis penis! Du frågade efter "snabbknappen" och kan infa dej om att Dannä vart kvick i fingrarna av snabbmakaroner och ketchup!
    Bra jobbat att hålla dej borta från giftpinnarna!

    SvaraRadera
  4. Såg att en bit text försvunnit från "trum"delen av blogginlägget. Nu e det på plats igen!

    SvaraRadera