torsdag 5 november 2009

Har du ingen humor?


Just think how stupid the average person is,
and then realize that half of them
are even stupider!"
- George Carlin

Jag har ärligt talat aldrig varit något jättefan av George Carlin, men detta citat är riktigt roligt. Och sant! Men med tanke på att mitt humör har åkt en riktig mental berg-och-dal-bana så tänkte jag på självmedicinering idag! Humor är riktigt bra och underskattat ibland för att lyfta upp ett tungt sinne. Visserligen kanske man inte alltid är öppen för humor när man är på riktigt kasst humör, men när det finns en pytteöppning, då tycker jag att man ska försöka pressa in en kil av humor där och se om inte lite solsken och skratt kan lätta stämningen.

Kom att tänka på Steven Wright efter att ha läst citatet av Carlin och här följer några av mina favoriter av honom. Visserligen är det roligare att se o höra honom och hans ”dead-pan” leverering av skämten. Finns på ett Youtube nära dig att se.

I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder.

I wish the first words I said when I was born was ”qoute”, so right before I die I can say “unquote”

My teacher was telling me that the president was married with the first Lady, and all I could think of was if she ever saw any dinosaurs?
A friend of mine had reversed tourettes syndrome. Random people swear at him.

Imagine if you could see an itch?

…I´m writing a short story myself right now. It´s a story about a photographer that goes completely insane trying to take a close-up photograph of the horizon

Bus, train, bus, train.. oh god! And the guy said to me – my god these pepole are going to be killed instantly! And I said.. well… everybody dies instantly. It the only way you could die! You´re alive. You´re alive. You´re alive. You´re dead! He said, they are not gonna die of natural causes! I said, they are going to be hit by a train, naturally they are going die!

Det är humor det! Snart en vecka utan cigaretter och idag med ett leende på läpparna. Det ni!

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat!Du kommer att klara det! Jag har oxå slutat...Både snus och cigaretter...arton timmar nu...

    SvaraRadera
  2. Bra att du kämpar på, håller tummar och tår. Måste tacka för de underbara kommentarerna (borde väl egentligen tacka mr Wright), är själv på ganska kasst humör, men det där gjorde dagen lite bättre:D
    Nu kan du vara glad för det också, du har förgyllt en väns grå vardag;)

    SvaraRadera
  3. Chris Leijon11:40:00

    Kämpa på! Roliga citat...

    SvaraRadera
  4. Det går bara lättare och lättare med tiden. Kämpa på - med ett leende!

    SvaraRadera
  5. Haha! Ja, det var ju humor rentav jag kunde smälta (som annars faller för typen "Olaf, Olaf, Olaf, Olaf, Olaf... öhhh.. Olaf! Och ja, precis, jag heter Günther!)

    När man är på dåligt humör kan man ju alltid annars bara skratta åt elaka grejer, det är rätt gött tycker jag...

    SvaraRadera