lördag 21 november 2009

Att förespå 2012!

Ok.. så här är det tror jag:

1. Hunden KOMMER att klara sig!
2. Ingen av de viktiga huvudkaraktärerna kommer att dö! Dock kommer en snäll människa offra sitt liv för andra (han/ hon är alternativt gammal/dödligt sjuk eller ångrar något dumt den gjort)
3. Mamma och Pappa kommer att finna tillbaka till varandra igen!
4. Det första som går under i alla städer är landmärken som är enkelt igenkända!
5. Elaka personer kommer död på brutala sätt!
6. Filmen kommer sluta med en kyss, alternativt en avståndsbild av några som håller om varandra i motljus!

Detta är några av mina förnimmelser om filmen 2012 som jag ska se ikväll. Mr. Emmerich som hittentills har löpt amok på Manhattan i filmer som Independence Day, Godzilla och Day after Tomorrow har nu gett sig fan på att göra den ultimata undergångs/katastroffilmen med 2012. Jag vet att hälften av hans filmer är rätt förkastliga (alltså halva filmen är bra andra halvan dålig), men precis som med Michael Bays filmer så har man inte tråkigt i många minuter under filmerna iallafall.  Och det är mer än man kan säga om Ingmar Bergmans filmer.



Imorgon ska jag och resten av lycantroperna i Luna Macabre skriva om musik historien med en fin eftermiddagsrepition i den oheliga rock n´rollens tecken! Ljudklipp utlovas här på bloggen inom kort!



3 kommentarer:

  1. Anonym15:29:00

    Det vore en sensation om HUNDEN dog!
    Lis

    SvaraRadera
  2. *s* Javisst vore det det! När jag kommer göra min mastodont katastroffilm ska en hel hundkennel gå upp i rök, lava, jordbävning och meteroiter! Även valparna. Dock kommer alla katter att klara sig :)

    SvaraRadera
  3. Tack och lov för att katterna klarar sig! :)
    Det är så det ska vara ^^

    SvaraRadera