onsdag 21 oktober 2009

Life is like a box of chocolade... crunchy frog? Larksvomit?

Ha! Nu förvirrade jag dig allt kära läsare. Inte ett dugg information i rubriken om vad inläggget idag kommer att handla om! Lite hederlig vardags-blogg-terrorism! Det har varit skrämmande tyst om mina tangenter här ett par dagar nu, efter en extremt produktiv bloggperiod. Det beror inte på att jag har slut på ämnen att skriva om (eller som här då jag har ett ämne som handlar om att jag har ämnen)eller att jag har tröttnat på att blogga. Det är väl mer så att livet händer ibland också, någongång mellan e-posten, jobbsök, matlagning och filmtittning. Ibland kan det vara negativa saker (typ moderater, skosnören som går av, vulkanutbrott eller tonåringar)eller postiva saker (vackert väder, kärlek, zombies). Denna gång beror avbrottet faktiskt av en kul sak. Banne mig!

Efter att ha plågat grannar och sambo med "dunkadunka" ljud genom att spela på mitt digitala trumset i lägehneten, har jag tagit steget ut till att spela tillsammans med andra människor igen! Med andra ord, det verkar som jag har börjat spela i ett band. Hail Satan! Kiss Buddha! Greetings to God! Virgins to Mohammed!


Jag passar på att skriva ett positivt inlägg om detta INNAN de andra bandmedlemmarna inser mina begränsningar bakom trumsetet! Jag har länge velat försöka ingå i ett musikaliskt sammanhang, varav spelningarna på ett par kalas blev frukten av den önskan. Nu var det endast covers som gällde, i detta nya sammanhang blir det dock mest bandets egna låtar. En utmaning som känns riktigt kul!

Om det finns någon av er läsare som vill köpa ett digitalt trumset finns annonsen här: http://vend.se/ad.php?4374

Jag tänker försöka införskaffa ett akustiskt trumset för största möjliga oväsen och för att skaffa lite mer utryme hemma!

För att visa på hur jag INTE spelar, men hur kul och intressant det är med någon som kan spela trummor så bifogar jag ett skönt klipp på Mike Portnoy.



2 kommentarer:

  1. Ha, ha, ha, hittade dem dig via bloggen? Du hade ju ett gig upplagt här från en fest? Trummor är underbart! Brorsan är ju trummis, det var det bästa som fanns att sitta med när han repade, det känns i hela kroppen! Jättekul att du spelar tycker jag!

    SvaraRadera