onsdag 24 juni 2009

Ljus, mörker och underbar väta!

Solen skiner på en klarblå himmel, en sval bris lugnar solens varma strålar på huden och allt är superskönt. Att vara ute och njuta av värmen är helt underbart, speciellt i detta land då vi inte direkt är bortskämda med många månader av värme. Alla är gladare, folk ser ut att ha kul tillsammans och är definitivt mer lättklädda. Det tycker jag om. Speciellt det sistnämda (nu menar jag inte halvnakna fetknoppar som inte har vare sig vett eller ett värdigt kolesterolvärde som går barmagade på stan och andra offentliga miljöer. SKYL ER FÖR TUSAN! Strandade valar vill man aldrig se).

Detta vill vi inte se i affären. Nej tack, njet, no, ikke!

Detta är dock helt ok.(sexistiskt, kanske, men det står jag för i så fall!)

Sen är ju det där med att det blir ljust. Underbart. De mentala batterierna blir laddade och energin är på topp. Vad finns det egentligen att klaga på? Det skulle vara det där att det aldrig blir riktigt mörkt på kvällarna då kanske... hur mycket tyg som sätts framför fönstren i kombination med persienner tillåter inte det därna mysiga filmmörkret som vi filmälskare vill ha. I den underskattade svenska teveserien Spacer, kollade huvudrollsinnehavaren på film med sin bästa kompis, och då mörklade de lägenheten plus att de satt med varsitt par hörlurar på sig för den ultimata filmtittningen. Det var banne mig inte alls en dum idé. Så även om jag verkligen, verkligen älskar att det är varmt och soligt nu, så uppskattar jag även de kvällar då molnen täcker upp himlen och hjälper till med att få mörkret i vardagsrummet att bli djupare.

Nu kanske inredningen kunde vara lite snyggare, men jisses vad gott med ett filmrum!


Igår tog vi och struntade i dåligt klädda människor och packade in oss i den lånade bilen och åkte och hälsa på syster i Vretstorp. Inte bara var det fantastiskt väder, utan de har en liten supernajs pool på tomten. Ingen trängsel med skrikande småbarn, jobbiga spänninga typer (vilket innebar att jag ensam fick vara alfahanne!) och kluster med människor. Vi hade en jättetrevlig eftermiddag med kaffe o dopp (ordvits) och solande de luxe. Mer såna dagar!


Alida och Ebba hoppar i spat!

Dagens lista:

1. Solen. You rule!

2. Skuggan. You rule too!

3. Conan o´Brien. Rolig jävul! Coco!

4. !-tecken!

5. Nya Dream Theatre skivan.

1 kommentar:

  1. Ja, vad ska man tycka? Solen rulles håller med. Jag är mycket avundsjuk på eran trevliga dag i Vretstorp som vi av naturliga skäl inte kan vara med på. Jag har förhoppning om att kunna komma upp i början av augusti några dagar och få en repris av förra sommaren. Jobbar 2 veckor till och sedan ska jag jävlar i mig bara slappa! Det är jag värd. Ha det gott alla livsnjutare.

    SvaraRadera