torsdag 5 februari 2009

Skirva frö frot på tnagetrena

Jag vet att jag gör det ibland. De flesta texter jag klämmer ur mig innehåller massor med stavfel och missar. Slarvar jag? Javisst, speciellt i mina egna texter har jag supersvårt att se vad som är fel. Mest beror det på att jag vet vilka ord det ska vara och därför inte läser genom texten så ordentligt som jag borde. Andras texter har jag lättare för att läsa genom och se eventuella fel.

Varje gång jag publicerat någon text så hoppar dessa förtretliga stavfel och småmissar upp från sidan och hugger mig i näsan. Nästa gång ska jag minsann korrekturläsa bättre tänker jag, men likt förbannat så är det missar här och där.


Så jag blev jätteglad när jag såg detta fel i Nerikes Allehanda igår kväll. Inte för artikelförfattarens miss, utan för att den mänskliga faktorn att missa stavfel kan drabba den bästa. Stavfelet var korrat en liten stund senare, men jag hann ta en dump på missen först. Hehehe.
Butiskrån?
Annars är allt under kontroll för Antichrister.
Sköt om er och kom ihåg att "everytime you mastrubate, God kills a kitten!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar