lördag 7 februari 2009

Leslie Moore - who the fuck is that?



Ok, ett erkännade. Nu har jag spelat Guitar Hero ett tag. Men det där med att använda mer än tre knappar är ûbersvårt. Jag har testat ungefär halva låtlistan på "normal", men det är inte direkt några bra poäng jag har där inte. Inte för att jag bryr mig. Jag är ingen tävlingsmänniska alls. Jag vet om mina begränsningar och har inga som helt ambitioner att försöka vara för mer, eller att kämpa skiten ur mig, definitivt inte för ngt sorts spel. Lägger hellre energin på något annat.


Nu är det dock så att jag vill ha Guitar Hero 3. Men är det allmänt accepterat att ha två GH spel och bara spela på "easy"-nivån? Jag tänker så här.. klart jag kan! Varför inte? Huvudsaken är väl att man har kul och tycker att det är kul. Sen om man kan spela alla låtar på expertmode eller easy är väl upp till spelare i sig? Visst är det imponerande med alla som kan spela på expert och svåååååra låtar med 1000 "noter" i sekunden. Om jag då skulle ställa det som krav på mig, då skulle jag inte spela alls. Jag har inte det i mig helt enkelt. Men tre notsspel, det är fina fisken för mig. Så.. jag funderar att skapa en ny användare på spelet; Leslie Moore (Less-is-more). För precis som med riktig gitarr är jag en rackare på one-string-solo, men urkass på ackordtagning. (för er som vill veta mittt erotiska namn är det Sir Cum-a-lot).
Fridens liljor alla människor och Long live rock ´n´roll!

1 kommentar:

  1. Låter bra tycker jag, med treknapps-spelet. Count me in.

    Mitt (o)erotiska namn är Ajna Ontikroppala

    SvaraRadera