onsdag 11 februari 2009

Det är officiellt!

Elände, elände om idag
Jag fattar ingenting! Ja, jag vet att jag är från Laxå och är hårdrockare. Det brukar vara mitt första försvar när någon ifrågasätter vad jag håller på med. Underligt nog brukar det fungera. Nu har jag dock stött på problemet där det inte fungerar; AutoCad. Nu har jag gått två dagar på kurs. Gjort uppgifter från undervisningsmaterialet och fått det att fungera. Idag satt jag och skulle testa dem igen. Brevid mig sitter min "chef" och jag kliar mig i huvudet, på hakan och andra platser där det är officiellt accepterat att klia sig, och jag insåg då... jag fattar ingenting! Figurerna jag gjort som var så fin-fina på kursen, såg skev, snea, feldimentionerade ut. Ungefär som en blind orangutang med damp skulle setat vid min dator och gjort dem. Varför? VARFÖR! De gick ju att få till så bra häromdagen, men idag när jag tänkte att jag skulle visa mig lite på styva linan, då funkar det inte. Går ju inte att skylla på handkontrollen som i spel i såna lägen. Men, men, jag är ju från Laxå. Och gillar hårdrock. Kanske finns det förståelse för det.

Men allt är inte elände, lååångt därifrån!
Hur som haver. Systersonen är tillbaka efter 5 månader abroad, och mellanlandar innan han o flickvännen drar neråt Australien. Med nedan länkade video har han fått mig skratta och fnissa hela kvällen igår och även i dag. Fantastiskt roligt. Speciellt för mig som redan tycker att Kiss e ena riktiga pajasar (girigbukar, äckelgubbar, patetiska, dåliga, ointressanta) som det är, har fått mycket att le åt! Se och skratta lite. De har du gjort dig förtjänt av!


3 kommentarer:

  1. Ja...vad ska jag säga, det med cadgrejan tror jag du fixar så småningom. Du har för stora krav och förväntningar just nu. Du har gått två dagar på den där kursen, du lär dig nått du aldrig sett förut, giv it some time!!

    Ang den lilla videon här nere. Alltså egentligen borde jag flogga dig, eftersom det är mina husgudar. Men efter att ha skrattat mig halvt harmynt så är jag tacksam för denna videon. Lysande!! Tack Stoffe, Tack Chrille.

    Your the man!!

    SvaraRadera
  2. Anonym10:31:00

    Alltså nu är ju din "chef" också från Laxå och gillar hårdrock så den håller inte denna gång :)

    Håller med din sambo. Ge det tid. /J

    SvaraRadera
  3. Elisabeth Persson20:09:00

    Jadu, den här Kizz låten e ju bara heeeelt fantastiskt bra!:)

    SvaraRadera