fredag 9 januari 2009

Trådlöst is the shit!

Jag tycker, om jag får skriva det själv, att jag är rackarns duktig på att gömma diverse sladdar i lägenheten. Tekniken har utökas så pass mycket att mindre råttbon med sladda huserar på golven och sladdar har blivit dragna längs väggar och golv, högt och lågt. Men med min nyaste teknikfamiljemedlem är trådlös. Det fungerar faktiskt så bra att jag tyckte att det gick långsammare att vara trådbunden. Det har jag aldrig upplevt förut. Så.. jag hoppas på något sätt att teknik mer och mer kommer att fungera trådlöst... inga sladda som samlar damm, inga fula sladddragningar eller snubbelrisker.

Annars är livet under kontroll. Solen skiner, temperaturen åker lika snabbt upp och ner som ett politiskt parti i valtidernas gallupundersökningar och det är fredag. Synd att klaga... eller som den gamla kloka indianen i Little Big Man säger... today is not a good day to die!

Dagens tre i topp:
1. Solen. Den gamla geten.... alltid lika trevligt att se den skina på himlen.
2. Min fina laptopväska. Kånken ist the shit... också!
3. Glada barn! Kommer nästan inte ihåg varför jag vill strypa dom ibland!

1 kommentar: