tisdag 13 januari 2009

topp-i-fem

Bäst just nu!
1. Jag.
Även om jag har lika mycket brister som en damm gjord av grenar, dammtussar och papier-machie är jag jävligt nöjd med att jag är jag. Så det så!
2. Kulturyttringar.
Film, musik, konst... allt som gör en kall och bister värld vacker. Genom att någon tänkt ut något och sen skapat det utifrån sin hjärna. DET är fantastiskt!

3. Tummen.
Förutom att det är den som har gjort den stora skillnaden mellan människan och övriga djur utvecklilngsmässigt, så är den bra på många andra sätt. Visa att något är bra, tar ut den från ars5&/ och få något gjort, hålla i saker som pennor, trumma med, skrapa bort grejjer från olika ytor med, suga på, rulla tummarna med osv. Två tummar upp för tummen!




4. Att den mänskliga hjärnan är kapapel till att göra ursprungligen rena reproduktionskänslor, så olika, fina, tokiga, skrämmande, fantasifulla, hisnande, vackra, galna, sköna! (jag menade sex om du inte kunde läsa mellan raderna där, och bilden är censurerad då det finns minderåriga som läser denna blogg)

5. Robin Williams.
Skådespelarmässigt lika ojämn som en väg i yttre molngoliet, men som stå-uppare finns det ingen som fått mig att skratta som han. Tack Robin!
Det var allt för ikväll! Ajöken!

3 kommentarer:

  1. Fin lista, med bra saker på...undrar bara, vilken plats kommer jag på...om jag alls finns med på din lista över bäst just nu...bara undrar.

    SvaraRadera
  2. Du e alltid med, men det är inte alltid JAG är det.

    SvaraRadera
  3. Haha! Tack för dagens breda leende. Det är rart med finfina bralistor. Jag ska göra en själv bara nått är bra någon gång. Kram!

    SvaraRadera