måndag 26 januari 2009

Lycka!

Ni som följt denna blogg vet hur jag tjatar i tid och otid om zombies. Nu har jag efter en tids gnagande fått ur mig allt och skrev en artikel till Swegore. Kanske är det som den där melodin du vaknar med i huvudet, som du bara måste lyssna på senare under dagen för att få bort, att jag med denna artikel får jag ut det som jag behövde? Hur som haver, jag är nöjd och stolt med den (95% av titlarna kunde jag utantill i huvudet och resten är kompletterade efteråt, fatta vad hjärnceller det går åt för attt hålla ordning bara en filmgenre!). Så kanske redan ikväll, eller imorgon ligger den ute för att läsas. Om någon nu ORKAR läsa den. Den blev nämligen lite lång. Jag hoppas det iaf. Och vill ingen läsa den så hade jag hur som helst kul när jag skrev den. Det är viktigt, att man känner för det man skriver. Då spelar exponeringen ingen roll. Jag tror att byrålådsförfattare/musikanter mår precis lika bra av den kreativa, personliga upplevelsen som de som publiceras. Sen är det väl inga fel med massans godkännande. Men det får inte vara det primära med skapandet.

Skapandet bör komma inifrån. För det mesta skriver jag blaj och inte ens hälften så ba som jag skulle kunna om jag vill. Men det spelar mindre roll. Jag gör, därför är jag. Eller som det klassiska "tala så att jag kan se dig!", fast i denna bloggifierade värld är det ju snarare "skriv så jag kan se dig!" En del skriver väldigt utlämnade om sina privatliv, om sina nära och kära, om alla vardagshändelser, andra skriver vanvettigt kul, en del borde dö, flera skriver intressanata saker, och sen finns det sådana som jag. Jag skriver om det jag brinner för; film, musik, löjliga saker som sker. Jag är väldigt privat om mina intressen och utlämnade. Jag skäms inte för att skriva attt jag gillat italienska sexkomedier, spanska zombiefilmer, amerikanska actionrullar och liknande. Kring min kreativa sfär är jag öppen. Mitt privatliv som pappa och sambo vill jag vara mer förtegen om. Så det så.

Goder afton goa vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar