torsdag 15 januari 2009

Egentligen skiter jag i det

Nyårslöften alltså. Men jag ska ge mig själv några morötter att tugga på under året. Lite saker jag verkligen behöver bättra på. Va? DU som är så perfekt tänker du, men jo... även solen har sina fläckar och jag har lite saker att bättra på innan jag kan utge mig som bäst i världen (på riktigt).

1. Kommunikation. Bättre på att säga vad jag vill och behöver. Samt att lyssna på vad andra vill och behöver. Svår nöt att knäcka, men de säger att medvetenhet är det första steget till att kunna genomgå en förändring. Vilka de är? Ingen aning.

2. Försöka lära mig spela trummor. Försöka lyssna mer aktivt och kolla lite lektioner så jag kan utveckla mig. Kanske kan även jag bli en bra trummis någon gång! Kanske redan i år!

3. Jobb. Jag vill jobba. Jag vill ha en lön. En deltid som jag ser jättemycket fram emot drar snart igång, men heltid är det ultimata!

4. Ge och ta emot kärlek. Nog för att det både ges och kommer in redan idag, men likt en lönehöjning, kan det vara bra med lite mer på kontot!

5. Fortsätta vara jag. Utan jag är jag inte jag. Sådeså.

Bless all you good people!

1 kommentar:

  1. Det var en välldigt bra "inte-ett-nyårs-löfte" lista! *puss*

    SvaraRadera