tisdag 30 januari 2007

Zombies!!!

Nu har hela familjen insjuknat! Det börjar med huvudvärk, snorig näsa och feber. Inser att jag kollar mig över axeln ofta och börjar bli misstänksam mot dem alla. Till och med katterna tycker jag börjar uppföra sig lite underligt!

Det snörvlas och hostas i alla rum nu. Var det inte så symptomen började i Return of the living dead? Frossa och allmänt eländigt sjuktillstånd? Den lilla flickan i Night of the living dead, allmänt krallig, sen kan hon knappast vänta på att döda mamma och pappa. För att inte tala om S.W.A.T soldaten i Dawn of the dead, ena minuten sjuk och eländig, nästa sekund vill han äta 37 gradigt människokött. Är jag omgiven av pontiella zombies? Ligger de där i sina sängar med febriga sinnen, snoriga näsor och fantiserar om att äta upp lilla mig?

Eller kommer de kannibalistiska tankarna senare, efter dödens inträde? Kommer de att likt Romero/Ossorio zombies stappla efter mig? Eller likt Bannon/Snyder/Boyle zombies att SPRINGA efter mig? Kom inte och säg att jag sett för mycket film... tänk om jag har rätt! Dessutom har ju sambon spelat en hel del Resident evil, så hon skulle ju rent hypotetiskt veta hur hon som zombie skulle kunna undvika attacker också.

Ska kanske "råka" somna på soffan inatt och beväpna mig med ngt "zombiedödarvapen" Hmmm... ska ta och kolla vad som finns att ta till som vapen ifall "sjuklingarna" får för sig något... jag rapporterar om händelseförloppet. Om jag överlever!

Kommer jag att gå samma öde till mötes när familjen blir zombiefierade?

2 kommentarer:

  1. Ojojoj...
    Tänk om du har rätt!
    Zombies liksom! Usch...

    Men tänk om du har fel?!?
    Tänk om de håller på att förvandlas till Krambjörnar, Gnuttar eller Fragglar?

    Nä, det vore förstås overkligt.

    De blir nog zombies ändå. =(

    SvaraRadera
  2. *ler mitt allra ozombiaste leende*
    Nog för att jag gärna äter dig...men inte upp, iaf inte hela...jag vill allt ha dig kvar! ;)Nu är jag ju frisk igen och du kan lungt sova i sängen bredvid din eldkvinna! :)

    SvaraRadera