onsdag 24 januari 2007

Flytt

Snart ska vi flytta. Äntligen ska jag och sambon får ett eget sovrum! Lite privatliv. Detta är en stor morot (ja, bildligt talat då) för att flytta, men bara tanken på att rensa och packa ner nuvarande lägenhet känns tungt! Alla vhs-kassetter, böcker, tidningar, kläder, porslin, sexleksaker… listan blir hur lång som helst.

Annars har det inte hänt så mycket sen sist jag skrev. Jag har fortfarande inte glutenintolerans (vad jag vet iaf, inget besked har kommit), jag är fortfarande kort och fortfarande pank.

Liten lista på listor jag borde göra.
1. Abonnemangsflyttar
2. Flyttkort
3. Vad som behövs fixas i nuvarande lägenhet

4. Planlägga hur jag ska bli ondskefullt geni som pressar stormakter på pengar genom att hota dem att utrota dem med min gigantiska laser. På så sätt kanske jag kan kosta på mig att hyra en flyttfirma som sköter vår flytt.

Sen måste jag bara återge anekdoten när Winston Churchill var på möte (/har jag för mig) och en person lämnar en lapp till honom där det står "Your fly is open" varpå Churcill svarar "Don´t worry, dead birds don´t fly out of their nests" Nästan lika rapp som Groucho Marx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar